Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
REC0525175   Biblioteca escolar, aprenentatge i animació a la lectura
2023-2024   Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   1/7/2024 - 28/8/2024 (40 hores) de h a h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Asíncron
Organització   Associació Catalana de Formació Virtual ACFV
  
  
  
Tipus activitat   05FV Biblioteca escolar, aprenentatge i animació a la lectura
  
Inscripció   01/09/2023 - 01/07/2024
  
Descripció i   Metodologia:   El curs va dirigit a docents d'Educació Infantil, Primària i Secundària interessats en posar èmfasi en l’aprenentatge mitjançant la lectura i que vulguin aprofundir en el treball de la competència lectora des de la biblioteca. Amb la intenció de dotar d’estratègies i recursos al professorat per potenciar i fomentar que l’alumnat esdevingui lector competent, crític i capaç de gaudir del plaer de la lectura.
Tota la informació a www.acfvirtual.com
  
Objectius   Definir què entenem per lectura
Reflexionar sobre l’aprenentatge de la lectura
Adquirir coneixements bàsics sobre la literatura infantil i juvenil
Conèixer les etapes i les característiques que intervenen en l’aprenentatge de la lectura
Proporcionar recursos i eines que permetin fomentar l’interès de l’alumnat per la lectura
Reflexionar sobre la importància de la biblioteca a l’escola
Desenvolupar l’hàbit lector en l’alumnat
Intercanviar experiències i estratègies per fomentar la lectura
Elaborar guies de lectura recomanades per a l’alumnat
  
Continguts   L'aprenentatge de la lectura
El procés lector
L'hàbit lector
La competència lectora a educació infantil, primària i secundària
Les etapes de la lectura
La funció lúdica de la lectura
Lectura autònoma, compartida i guiada
La biblioteca a l’escola
Experiències per fomentar la lectura
Estratègies de lectura
El paper de l’adult
Llegir per entendre el món
  
Observacions   Informació i inscripcions: www.acfvirtual.com
  
Formador/a   Verònica Domínguez
  
Avaluació   Activitats de participació en els fòrums i de les tasques encomanades en cadascun dels mòduls relacionades amb els continguts de cadascun d'ells; superació del projecte final (producció i aplicació d’un activitat d’aula), qüestionari d’autoavaluació que potencia la capacitat reflexiva i valora el procés personal de formació i qüestionari de satisfacció de l’activitat.
  
Requisits de  certificació   Per poder assolir el curs caldrà tenir una avaluació positiva de les activitats de participació (fòrums) i de les tasques encomanades en cadascun dels mòduls; lliurar i superar el projecte final que està relacionat amb la producció i aplicació d’un activitat d’aula; complimentar el qüestionari d’autoavaluació que potencia la capacitat reflexiva i valora el procés personal de formació així com haver complimentat el qüestionari de satisfacció de l’activitat.
  
Persones  destinatàries   Docents d'Educació Infantil, Primària i Secundària
  
E-mail   acfvirtual@acfvirtual.com
  
  


Activitat reconeguda en resolució de data 17/05/2023 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).